Subject: Saue vallas, Ruila-Laitse jalgratta- ja jalgtee trassi (riigitee 11161 Ruila-Laitse km 1,97-3,59) eskiis
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 12 Jan 2024 15:25:06 +0200

Tere!

Vastavalt Transpordiameti kirjas 30.10.2023 nr 7.1-2/23/18827-3 toodud
nõudele esitame Ruila-Laitse jalgratta- ja jalgtee (edaspidi JJT)  trassi
(riigitee 11161 Ruila-Laitse km 1,97-3,59)

asukoha sobivuse hindamiseks.

Projektlahenduse koostamisel on aluseks võetud uued tee projekteerimise
normid, mis on vastu võetud 17.11.2023 nr 71

Tee trassi asukoha määramisel oleme arvestanud takistustega (ajalooline
kiviaed, hobusetall; ka mõned põlispuud), mille tõttu ei ole võimalik JJT
kogu ulatuses projekteerimise nõudeid täita,

mis puudutab projekteeritava tee kaugust sõidutee äärest.

Äärekivi on projekteeritud selleks, et eraldada JJT sõidutee äärest.
Sademevesi juhitakse tee rentsli kaudu osaliselt kraavi (vahemikus PK 14
….PK 15) ja haljasalale.

Põrkepiiret sõidutee välisääre põrkepiirete paigaldamise kriteeriumite
järgi (Juhis passiivse ohutuse tagamiseks sõidukipiirdesüsteemide abil) ei
ole vaja paigaldada.

Projektkiirus (teele kavandatav või teele lubatud suurim sõidukiirus
vastavalt Tee projekteerimise normid, vastu võetud 17.11.2023, määrus nr
71) on riigiteel 50...60 km/h.

Uue tee projekteerimise normide järgi (tabel 41) on minimaalne ohutusriba
laius 3 m (projektkiirus 60 km/h, liiklussagedus alla 1500 autot
ööpäevas).

Kuna JJT on projekteeritud mitmetes kohtades eramaadele (mitmed õuemaad
vastu maanteed ilupuude ja põõsastega), siis maaomanikega JJT
kooskõlastamiseks

palume anda oma seisukoht projekteeritud JJT asukoha kohta.

Kirjale on lisatud:

1.	Transpordiameti kiri
2.	Tiitelleht
3.	Eskiisi 3 joonist. Pdf
4.	Eskiisi joonis, dwg

Palume peale eskiisiga tutvumist leida võimalus viia läbi TEAMS-i koosolek
eskiisi ühiseks läbivaatamiseks.

Lugupidamisega

Olev Saago

Peaprojekteerija

Palmpro OÜ

Tartu

+372 509 7516 | <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 735 2929

 <http://www.palmpro.ee/> www.palmpro.ee